Is uw klacht niet opgelost door Woningstichting Maasdriel?
Dan kunt u uw klacht indienen bij de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties Rivierenland
Als u een klacht heeft over uw woning of de manier waarop het contact tussen u en de corporatie is verlopen en de corporatie heeft u niet naar tevredenheid kunnen helpen, dan kunt u terecht bij de Regionale Klachtencommissie. Deze commissie is een gezamenlijk initiatief van een aantal woningcorporaties in de regio en is onafhankelijk. De leden hebben geen werkrelatie met Woningstichting Maasdriel.
Hoe dient u uw klacht in?
U kunt uw klacht indienen bij het secretariaat van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties Rivierenland. Hieronder staat hoe u dat kunt doen. Ook vindt u hier het reglement van de Regionale Klachtencommissie woningcorporaties Rivierenland.
Hoe kunt u uw klacht indienen?
Schriftelijk
U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij het secretariaat van de Regionale Klachtencommissie woningcorporaties Rivierenland via het klachtenformulier. U kunt alleen een klacht indienen als u een eindstandpunt van de corporaties heeft ondertekend door de directeur-bestuurder. Heeft u die niet, vraag dit eindstandpunt dan eerst bij de corporatie op.
Advies voor een goede afhandeling van uw klacht
- Omschrijf uw klacht duidelijk;
- Zorg ervoor dat u uw klacht motiveert en maak duidelijk dat uw belangen geschaad zijn;
- Vermeld uw naam, adres en woonplaats;
- Vermeld om welke woningcorporatie het gaat;
- Geef aan wanneer u de klacht met iemand van de corporatie besproken heeft;
- Vermeld wat de uitkomst was van het gesprek en voeg kopieën van brieven of mails over uw zaak toe;
- voeg de brief met het eindstandpunt van de corporatie toe
- Geef aan welke beslissing er volgens u genomen moet worden.
Hoe wordt uw klacht behandeld?
De Klachtencommissie beoordeelt uw klacht en brengt onafhankelijk en onpartijdig advies uit aan de directeur-bestuurder van de woningcorporatie. Als het voor het advies nodig is, kunt u eventueel uitgenodigd worden om uw verhaal nader toe te lichten. De directeur-bestuurder beslist uiteindelijk over de oplossing van het conflict op basis van het advies van de Klachtencommissie. Meestal neemt hij het advies van de Klachtencommissie over. De directeur-bestuurder mag alleen op basis van een goede motivering afwijken van het advies.
Klachten die de Klachtencommissie behandelt gaan over:
• medewerkers van de corporatie en hun werk;
• het functioneren van de woningcorporatie;
• de dienstverlening van bedrijven die in opdracht van de corporatie werken.
Klachten die de commissie niet behandelt gaan over:
• klachten die niet eerst zijn besproken met de corporatie, te weten de manager van de betreffende medewerker en waarover de directie nog geen schriftelijk eindstandpunt heeft ingenomen;
• klachten waarover de rechter al een oordeel heeft geveld of die bij de rechter in behandeling zijn;
• de hoogte van huurprijs of servicekosten;
• het algemene beleid van de corporatie, bijvoorbeeld over toewijzing of verkoop.