Zoeken
Veel gestelde vragen
Klik op het onderwerp om de vragen te zien en klik op een vraag om het antwoord te zien.
Woning zoeken
Hoe kom ik aan een huurwoning?
Om in aanmerking te komen voor een huurwoning heeft u een inschrijving nodig bij Woongaard. Deze kunt u aanmaken via www.woongaard.com
Op Woongaard vind u ook ons actuele aanbod.
Op Woongaard vind u ook ons actuele aanbod.
Kan ik urgentie aanvragen?
Heeft u met spoed woonruimte nodig? Moet u of uw gezin vanwege een noodsituatie zo snel mogelijk verhuizen? Is het écht dringend en zijn er geen andere oplossingen? In heel bijzondere of bedreigende situaties kunt u voorrang krijgen bij het zoeken naar een huurwoning. Voor meer informatie en het aanvragen van urgentie, verwijzen wij u door naar Woongaard.
Huur opzeggen
Hoe kan ik de huur opzeggen?
U kunt de huur opzeggen door het huuropzeggingsformulier ondertekend naar ons te sturen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Heeft u vooraf nog een vraag? stel deze via de WocoAPP.
Heeft u vooraf nog een vraag? stel deze via de WocoAPP.
Hoe zeg ik de huur op na overlijden?
U kunt als erfgenamen de huur opzeggen via het huuropzeggingsformulier bij overlijden via onze website.
Wij ontvangen graag het huuropzegformulier ondertekend door de erfgenamen. Daarbij ontvangen wij ook graag een kopie van de overlijdensakte. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om verdere afspraken te maken met betrekking tot de oplevering van de woning.
Wij ontvangen graag het huuropzegformulier ondertekend door de erfgenamen. Daarbij ontvangen wij ook graag een kopie van de overlijdensakte. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om verdere afspraken te maken met betrekking tot de oplevering van de woning.
Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is mijn opzegtermijn?
U heeft een opzegtermijn van een maand en u kan elke dag van de maand de huur opzeggen. Als u bijvoorbeeld 2 juli opzegt, dan is de einddatum 2 augustus. De laatste huurdag moet een werkdag zijn, daardoor kan de opzegtermijn soms ook een maand en een paar dagen zijn.
Mijn partner en ik gaan scheiden/uit elkaar. Hoe werkt dat met het huurcontract?
Gaan u en uw partner uit elkaar en staat het huurcontract op beiden namen? Dan spreekt u samen af wie in de woning blijft wonen. Daarna is het belangrijk dat u de wijziging aan ons doorgeeft. Dit doet u door het formulier beëindiging samenwonen.
Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap en komt u er niet uit? Dan kunt u de rechter hierover een uitspraak laten doen. Wij zijn hier geen partij in. Wel ontvangen wij graag bewijs van de uitspraak.
Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap en komt u er niet uit? Dan kunt u de rechter hierover een uitspraak laten doen. Wij zijn hier geen partij in. Wel ontvangen wij graag bewijs van de uitspraak.
Huur betalen
Hoe kan ik de huur automatisch van mijn rekening laten afschrijven?
Dit kunt u online regelen door het automatische incasso machtigingsformulier in te vullen.
Kan ik huurtoeslag krijgen?
U kunt huurtoeslag aanvragen bij de website toeslagen van de Belastingdienst. Daar kunt u ook een proefberekening maken. Bel voor meer vragen over huurtoeslag met de Belastingtelefoon 0800-0543.
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dat aan jullie door?
Heeft u een ander rekeningnummer voor het betalen van de huur? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kunt u doen door het automatische incasso formulier in te vullen.
Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?
Wij schrijven de huur rond de 1e dag van de maand van uw rekening af. Soms doen we dat iets eerder of iets later, bijvoorbeeld omdat de 1e op een feestdag of in het weekend valt.
Wat moet ik doen als ik mijn huur niet kan betalen?
Het kan voorkomen dat u een keer moeite heeft met het betalen van de huur. Wij vragen u dan telefonisch contact met ons op te nemen of een bericht te sturen via de WocoApp. Dan kunnen we meedenken over een passende oplossing.
Meer informatie:
Meer informatie:
Onderhoud
Kan ik een nieuwe badkamer, keuken of toilet krijgen?
Een keuken dient minimaal 15 jaar oud te zijn (en het tegelwerk van de keuken 30 jaar) en een WC en Badkamer moet minimaal 30 jaar oud zijn. Wilt u graag weten of uw keuken, badkamer of toilet vervangen kunnen worden? Neem dan contact met ons op via de WocoAPP of mail om een afspraak te plannen. De opzichter zal bij u in de woning komen beoordelen of aan uw verzoek vervolg kan worden gegeven.
Wanneer komen jullie het planmatig onderhoud zoals; schilderwerk, voegen enz. uitvoeren?
Woningstichting Maasdriel heeft een onderhoudsbegroting over meerdere jaren. Jaarlijks kijken we een jaar vooruit welk onderhoud is ingepland en of dit nodig is.
Indien we bij u onderhoud gaan uitvoeren informeren wij u hier tijdig over. We kunnen u niet meerdere jaren vooruit vertellen wanneer we komen schilderen, omdat we dit altijd een jaar vooraf nog beoordelen.
Indien we bij u onderhoud gaan uitvoeren informeren wij u hier tijdig over. We kunnen u niet meerdere jaren vooruit vertellen wanneer we komen schilderen, omdat we dit altijd een jaar vooraf nog beoordelen.
Verduurzamen
Kan ik zonnepanelen krijgen?
Wij plaatsen zonnepanelen op aanvraag van bewoners. Om in aanmerking te komen kunt u het aanvraagformulier zonnepanelen op onze website invullen.
Na uw aanvraag beoordelen wij of het mogelijk is om op uw dak panelen te leggen, hoeveel panelen mogelijk zijn en dan doen wij u een aanbieding voor aantal panelen met bijbehorende servicekosten vergoeding.
Na uw akkoord plannen we het leggen van de panelen in. Hierbij dienen wij rekening te houden met de wetgeving op flora & fauna waardoor we voornamelijk in de periode november t/m maart zonnepanelen kunnen aanleggen.
Meer informatie over zonnepanelen vindt u op de website onder verduurzamen, ik wil graag zonnepanelen.
Na uw aanvraag beoordelen wij of het mogelijk is om op uw dak panelen te leggen, hoeveel panelen mogelijk zijn en dan doen wij u een aanbieding voor aantal panelen met bijbehorende servicekosten vergoeding.
Na uw akkoord plannen we het leggen van de panelen in. Hierbij dienen wij rekening te houden met de wetgeving op flora & fauna waardoor we voornamelijk in de periode november t/m maart zonnepanelen kunnen aanleggen.
Meer informatie over zonnepanelen vindt u op de website onder verduurzamen, ik wil graag zonnepanelen.
Willen jullie mijn woning isoleren?
Wij gaan vanaf 2025 onze woningen planmatig energetisch verbeteren.
Dit betekend dat wij een planning maken op welk moment we welke woningen die nog niet geïsoleerd zijn gaan isoleren. Zodra uw woning aan de beurt is laten wij u dit tijdig (ongeveer een 9 tot 12 maanden) vooraf weten.
Wilt u meer weten over verduurzamen kijk dan op onze site bij verduuzamen
Dit betekend dat wij een planning maken op welk moment we welke woningen die nog niet geïsoleerd zijn gaan isoleren. Zodra uw woning aan de beurt is laten wij u dit tijdig (ongeveer een 9 tot 12 maanden) vooraf weten.
Wilt u meer weten over verduurzamen kijk dan op onze site bij verduuzamen
Overlast
Ik ervaar overlast van mijn buren, wat kan ik doen?
Ga het gesprek aan met uw buren. Vaak hebben zij niet door dat u overlast ervaart. Als dit niet werkt,kunt u buurtbemiddeling inschakelen. Zij gaan met vrijwillige buurtbemiddelaars in gesprek met u en met uw buren. Samen kijkt u naar oplossingen. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar Elk Welzijn.
Woningruil
Ik wil graag van woning ruilen, kan dat?
Als u aan alle voorwaarden voldoet, kunt u woningruil aanvragen. U zoekt hierbij zelf naar iemand waarmee u zou willen ruilen. Zodra u iemand heeft gevonden, kunt u de aanvraag indienen. Voor meer informatie over de voorwaarden kijk op onze website via onderstaande knop.
Heeft u nog vragen? Stel ze via de WocoAPP
Heeft u nog vragen? Stel ze via de WocoAPP
Telefonisch bereikbaar
U kunt ons van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereiken tussen 8.30 en 12.30 uur (op vrijdag tot 12:00 uur).
Bezoeken kantoor
Wij zijn geopend voor bezoek op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 09:00 tot 10:00. Woensdag zijn wij gesloten. Wilt u buiten deze tijden komen? Maak dan eerst een afspraak.